Att kunna flyga..

Att kunna dagdrömma är som att kunna flyga med tanken, en frihetskänsla som både kittlar och skrämmer.

.

Precis som med att flyga är det också totalt obegripligt för de som inte kan dagdrömma, att det faktiskt går. Ibland tror jag att folk till och med är avundsjuka på att jag kan flyga, drömma..

.

Men det är faktiskt inte bara fantastiskt.

.

Det kan vara smått opraktiskt också.

.

För det betalar sig dåligt och det blir svårt att förklara för andra.

.

Man vet att drömmarna är fantastiska, men de är ju just drömmar, inte verklighet.

.

Det kan komma bra idéer ur drömmar. Men vissa drömmar är just bara drömmar. Det kan kännas lite sorgligt. Vissa drömmar kommer tillbaka gång på gång. Andra drömmar kommer tillbaka i nya tappningar hela tiden. En del drömmar kommer bara en gång, för att aldrig komma tillbaka..

.

Ibland drömmer jag på natten i olika dramer som jag vill skriva ner. Har faktiskt börjat på en bok utifrån en dröm.

.

Kanske skulle fortsätta med den någon gång i vinter?

.

Nått ska man ju göra då med..

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0