Finns det en eller flera moderna tider?

Frågan är ju om det finns en eller flera moderna tider?

.

.

Det som hänt sist borde ju vara det modernaste i alla fall. Men om allt som hänt sen industrialismen tillhör det moderna, så är väldigt mycket modernt omodernt.

.

Och fortare och fortare kommer det moderna.

.

Det som förut hände var tionde år händer nu varje vecka. Och då blir ju det förra moderna omodernt trots att det tillhör den moderna tiden.

.

Det är inte bara lätt att hänga med i allt tycker jag.

.

Sen är ju nästa fråga om man vill hänga med i allt?

.

För det är ju modernt att hitta sig själv också.

.

Följa sin egen väg och vara sin egen unika person. Förr tillhörde man ju kollektivet på ett annat sätt. Vare sig man ville eller inte. Nu finns knappt kollektivet, i alla fall ska man inte prata om det.

.

Vare sig man vill eller inte.

.

Är det inte så att det som inte ens har hänt än, utan är på väg att hända, är det som är det mest moderna?

.

Isåfall är jag hiskeligt modern, för jag är övertygad om att alla kommer tänka som mig snart, om jag bara fortsätter..

.


Kommentarer
Postat av: Helena

gud så gott. Lägger till dig på bloglovin så jag inte missar några inlägg. Kram

2011-08-24 @ 21:41:20
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Merei

- nämen tack detsamma fina du!

2011-08-25 @ 07:12:02
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0