Fredagsmys..

Dammet har lagt sig efter min framfart. Ibland undrar jag om det verkligen är nytt damm jag städar bort eller om det är samma gamla damm som liksom bara yr upp och landar igen? Det kanske inte spelar så stor roll egentligen, för fint blir det ju.

.

.

Att städa är lite som att ”göra hemma”. Det är hemtrevligt efter man har städat, och när man städat sitt eget hus är det som att man lämnar kvar lite omsorg där dammråttorna och fläckarna var innan.
.
Om någon annan städat mitt hus känns det som att den personens omsorg ligger kvar i hörnen.
.
En ganska mysig känsla.
.
Nu kan jag lugnt förbereda inför fredagsmyset.
.
Belöningen för en arbetsvecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0