Mitt eget livsprojekt

Det är svårt att behålla lugnet när man är sysslolös, säger ett latinskt ordspråk.

.

Om det är sant är jag nog världens lugnaste människa.

.

Livet som hemmafru är ganska hektiskt och påfrestande har jag märkt. Kraven på mig är höga och samtidigt får jag kämpa mot åsikter från människor som bryr sig om mig och tror att jag inte kommer att klara det ekonomiskt, är rädda om mina sociala rättigheter och min pension och så vidare.

.

Vad de inte vet är ju att jag har stora projekt på gång som kommer att ge mig mycket pengar och kärlek innan pension.

.

Att detta kommer att gå vägen för jag har fått det löftet helt enkelt.

.

Jag hade nog inte önskat annat heller, än att de argumenterar emot mig.

.

För gentemot det samhälleliga systemet är detta fel, och det samhälleliga systemet är svårt att vinna mot.

.

Mitt livsprojekt är ett bumgyjump i Guds famn, jag vet det.

.

Men det är mitt så jag måste.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0