Om att gifta sig

Att jag ville gifta mig hade jag bestämt när jag fyllde 25.

.

Jag var då nybliven singel och tänkte att det var dags att sätta upp lite mål med livet.

.

Att hitta min blivande man var en av dem och jag förklarade tidigt för honom att det var bröllop och hela hans liv jag var ute efter.

.

En solig dag i Puerto Rico friade han i en park och vi ristade in våra initialer i ett träd med en vinöppnare. Resan var billig, vi var studenter, jag hade feber hela resan, men det var hopplöst romantiskt ändå.

.

Sommaren året efter gifte vi oss och då var det inte lika rosenskmirande. Vi hade köpt hus, sökte jobb och det var lite för mycket av allt.

.

Vi fick ett fint bröllop med nästan allt jag önskat mig.

.

Men jag vill aldrig gifta mig en gång till, vad som än händer!

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0