Om Gud och Jesus och våran värld

Att vara kristen är förenat med en mängd förutfattade meningar. Det innebär även att man måste göra upp med en hel del gammal moral som jag vill distansera mig ifrån. Ett exempel är detta med att fördöma folk för att de är till exempel homosexuella. Jag vet att Gud älskar alla människor gränslöst oavsett vad de tänker och gör. Trots att vi människor inte ska döma varandra gör vi det varje dag på de mest otroliga grunder.

.

.

.

.

Den enda som kan bedöma om ett beteende eller ett uttryck för något är fel och därmed en anledning att ta avstånd från är Gud själv. Särskilt om du är kristen! Vi har en enda uppgift som kristna. Det är att älska varandra. Ska det vara så svårt? Att vara kristen är att släppa in Jesus, personen Jesus i sitt hjärta och säga att man vill följa honom. För han tränger sig inte på om du inte bjuder in honom till dig. Det är varken svårare eller lättare än så.

.

.

Så om du längtar efter mer mening i ditt liv, säj ”Jesus, kom in till mej, jag vill lära känna dig” och våga lita på att han kommer. Det är så man blir en kristen. Och alla som påstår att man måste lägga av med saker och börja med saker då, de kan hålla sina uppfattningar för sig själva.

.

Allt bygger på ett fritt val.

.

Utan det är vi kristna ingenting.

.

Noll.

.

Synd är allt som håller dig från Gud. Allt som förstör dina relationer till Gud, dina medmänniskor, dig själv och naturen. Allt det är synd och fel. Om din iphone förstör din relation till din familj, eftersom du sitter med den jämt och därmed inte går att prata med, då är din iphone synd. Om du jobbar så mycket att du förstör dina relationer till dej själv och dina nära så är det synd. Om du gör så mycket för andra att du glömmer dig själv helt, då är det också synd.

.

Då har du gjort fel.

.

Men det är naturligt att göra fel. Vi är bara nästan gudar vi människor, bara nästan perfekta. Jag tror att vi människor strävar efter perfektion.

.

För vi kom från perfektionen himmelriket innan vi föddes.

.

Och det är dit vi vill komma när vi dör.

.

Amen

 


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej du gumman!



Ja, jag har gett blommorna näring i våras, under ett par månaders tid... varannan vecka. Sedan plockar jag bort ganska många blad så att de inte hindrar blommorna att komma fram. Då blir det oftast fart på dem.:-) Kram stina

2011-08-12 @ 11:24:50
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Viktkamp

bra skrivet =)

2011-08-12 @ 16:13:03
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0