Tidig morgon..

I morse for Marcus på sin första fågeljakt. Och jag steg upp som en hunsad hemmafru och gjorde hans matsäck. Men det kändes inte dåligt att göra det. Det kändes riktigt bra! Det känns som ett samarbete.

.

Min man är väldigt morgontrött. Man kan resonera så att det är hans val att jaga, hans hobby, och därför är det hans sak att se till att han har med sig mat.

.

Men på grund av morgontröttheten blir Marcus inte hungrig. Han blir sur och grinig och tar på sin höjd med sig en hård smörgås som frukost.

.

Om jag verkligen tjatar.

.

Sen äter han för lite under dagen och blir sugen på ungefär allt på kvällen. Han orkar sämre i skogen och får i sig all energi till kvällen istället, när han ska sova.

.

Om jag går upp med honom och gör hans matsäck, så är han fortfarande sur på morgonen. Men han har mer energi på kvällen istället. Då kanske han kan orka göra nått mer på kvällen istället för paltkoma, förhoppningsvis får vi mer kött, och det blir mindre onyttigheter i hans mage.

.

Win- win.

.

Och jag har valt det själv.

.

Dessutom blir jag trött samtidigt som honom på kvällen då.

.

Inte fy skam :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0