Lördagspyssel

Med stor besvikelse ser jag isen bygga på i hörnen från vår förstukvist. Vi har byggt och isolerat, verkligen jobbat för att få det bra, men det verkar inte hjälpa.
.
Inte alls. Trist. Men så kan det vara.
.
Året börjar gå mot sitt slut och jag funderar så smått på vad jag gjort under året. På vad som varit bra och inte, vad jag vill fortsätta med och vad jag vill börja med.
.
Mina politiska engagemang finns ju inom jämställdhet och landsbygdspolitik till exempel. Oerhört tungrodda områden, svårt att ta sig fram, lätt att engagera många snabbt, men svårt att få andra att engagera sig långvarigt eftersom det är så hopplösa, tungrodda ämnen..
.
Men det är ju också där jag får mest uppskattning. Jag kan området och kan verkligen bidra med nya infallsvinklar i en diskussion.
.
Så jag fortsätter nog, ett år till iallafall.
.
Även om man får bli lite arg ibland.
.
På ingrodda gamla åsikter och fördomar grundade på generella godtyckliga antaganden. Och på allt man inte får prata om.
.
Nedra patriarkat. I hate you.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0