Midvinternatt

Efter en tids no poo:ande duschade jag med gammalt hederligt clearasil-schampo igår. Känns lite som att jag badat i syra.. Håret är torrt och bångstyrigt, jag fryser och det känns som att jag skrapat av ett lager hud av hela kroppen.
.
Jag minns känslan. På Marcus 30-årsfest badade vi badtunna. Tunnan fylldes med sjövatten som var en aning dyigt.. Bakterieskräcken infann sig hos en i sällskapet som hällde klor i vattnet. .
Dagen efter badet i den tunnan kändes kroppen och håret ungefär som idag. Konstigt! Har ju aldrig reagerat förr..
.
Ikväll är det den mytomspunna midvinternatten. För mej innebär det en stund ensam på vår balkong. Jag ska be och titta ut i mörkret. Tacka för att ljuset föds igen mitt i allt det mörka. Be om en vacker vår och att min trädgård växer. Sen ska jag fira att jag är klar, med nästan allt jag skulle göra innan jul. Att jag nästan klarat av att inte stressa iår och att renoveringen är klar, äntligen..
.
För övrigt är vi klara med julklapparna för iår.
.
Känns bra!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0