Nyårsfin nästan utan gift

Jag kände på mitt hår och konstaterade att det inte var smutsigt, men ändå behövde fräschas upp. Jag bestämde att jag efter några dagar med uppsättningar och volumiöst fluff ville köra på ett rakt och strikt hår. Och då vill jag inte torka ut håret mer än vad värmen gör.
.
Så jag tog min flaska med rapsolja och honungsvatten, där jag lagt i en vaniljstång och en kanelstång, skakade den och gick till duschen.
.
Väl där använde jag främst vatten. Men hår och kropp tvättades också med lite såpa. Som balsam använde jag apelsinvatten som jag sprutade från en sirapsflaska. Jag oljade in hela kroppen och sköljde.
.
Handduken hade legat på elementet och var varm och skön. Det är bra, för vi har inte så mycket varmvatten. Jag torkade mig omsorgsfullt och kammade håret bakåt. Jag klippte det rakt av, kammade det åt höger och vänster samt rakt fram tills allt kändes rakt och genomarbetat.
.
Håret fick självtorka medan jag smörjde armhålorna med kokosfett, istället för deodorant. Jag la en färggrann makeup som enbart var snygg och inte nyttig!
.
Sen klädde jag på mig och plattade håret. Det blev lilla svarta och armbanden med tennbroderier samt en svart, assymetrisk kofta. Strumpbyxorna har bladmönster längs med mina ben och istället för klackar har jag vita yllestrumpor.
.
Nu sitter jag här med en mugg vit glögg!
.
Gott nytt år!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0