Snöfall!

Snart är det jul och fortfarande är inte våra elpatroner på. Det är ju fantastiskt vad bra ett timmerhus håller värmen!
.
När jag vaknade idag efter min sovmorgon var det dryga 16 grader i köket (vårt varmaste rum, där jag befinner mig hela dagarna) och två minusgrader ute. Snön föll i små flingor och efter en portion kall risgrynsgröt gick jag och hunden ut och tampades med snön ett tag.
.
Till slut hade jag skottat oss fram till kaninerna som skulle få påfyllning av vatten. Jag är så imponerad av dessa djur. Så små djur i helt öppna burar.. Men även om vattnet är stelfruset och snön har yrt in genom gallret är de totalt oberörda. Om jag håller den kalla kaninen i famnen ett tag känner jag hur den sakta men säkert värmer mig.
.
Dessa små djur har så otroligt varm päls att det är helt fantastiskt!
.
Jag skottade små gångar i snötäcket, så jag kunde ta mig ut bara. Marcus hade glömt posta de sista julkorten, så jag behövde ta mig till postlådan på andra sidan byn. Snön yrde härligt och alla hade kurat in sig i sina hus. Den blöta snön klistrar sig fast på fasaderna.
.
Nu ska jag lyssna på Underbara Claras husmorsskola och göra julgodis. Underbara Clara är en mycket klok kvinna. Hon tycker att man bör lyfta fram alla smarta lösningar som husmödrar använde sig av. Idag får många andra cred för det som husmödrarna kom på och använde varje dag. Bara för att alla kvinnor och män inte vill titulera sig husmoder idag. Konstigt nog.
.
Mig får nu gärna titulera som husmoder, hemmafru eller tant.
.
Eller pinnätare ;)
.
(internt skämt, bara för jag brukar leta mat i gräsmattan är jag en konstig människa som bara äter pinnar enligt en trevlig typ och mjölkbonde)
.
Jag väljer att ta det som en komplimang!
.
Tant Helena till er tjänst ;)
.


Kommentarer
Postat av: Annika

You go girl! Önskar att fler var som du! <3 U

2011-12-18 @ 18:06:37
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0