Dumburk

Det blev mycket TV för min del denna veckan.
.
Jag är löjligt förtjust i serien days of our lives :)
.
Och vem ser daytime TV om vi ska dra alla över en kam? Generalisera godtyckligt på en onsdag? Borde vara pensionärer i olika åldrar, sjukskrivna, föräldralediga och daglediga.
.
Eller?
.
Kan det vara så att daytime TV inte alls ses av daglediga? Kanske det ses av deltidsarbetande, kanske de som arbetar i olika former av hemmiljöer, tunga arbeten som innebär att man av fysiska, psykiska och ekonomipressande orsaker är sjukskriven både nu och då?
.
Så vad är det då man möts av på trean denna dag?
.
Lyxfällan, Days och extreme home makeover. Allt inbäddat i reklam från Lendo, olika tv-shop- företag och förvånande nog kalsonger!
.
Och vad hinner hjärnan uppfatta av detta om man är sjukt stressad när man ser det? Om vi ska fortsätta generalisera trots att jag inte har någon koll på hur hjärnan faktiskt fungerar..
.
Människor som jag själv har skulder. Men TV3 kan hjälpa. Jag kan lösa min ekonomi med Lendo, det är lättare än att begära högre lön, då kan jag ha råd med lyxprodukterna på tv-shop och få ett lyckat liv som de i Days. Men då måste vi rusta upp huset, som de gör i extreme home makeover.
.
Fortsätt konsumera även om du inte har råd!
.
Tack, TV3, för det underbara rådet..
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0