Snabbmat

Om du kommer hem i hungerpaniken och kylskåpet gapar tomt, varför då inte laga nått snabbt?
.
Varför inte en köttgryta?
.
.
Jag tror att många som påstår att de inte kan laga mat, försöker för sällan. Man har inte intresset och därför inte fantasi nog att försöka.
.
Faktum är att det mesta funkar.
.
Ett av mina ex berättade strålande för mig att han ätit våfflor med svampstuvning och sweet chilisås, och att det varit jättegott! Vad som egentligen hänt var att jag hade sagt åt honom just det. Att det mesta går.
.
Ett tips är att grytbitar av exempelvis innanlår har ofta insprängt fett i själva köttet. Köttet blir marmorerat och går snabbt att tillaga utan att det blir segt.
.
Köttbitar eller färs kan du slänga ner djupfryst i en gryta med lite vatten och låta det koka tills det är genomkokt.
.
Sist jag lagade mat åt vänner gjorde jag en tomatbaserad köttgryta med lök och parmesan tillsammans med pasta.
.
Snabbt, enkelt och gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0