Gnomes happiness

Tomtebolycka är min dröm om mitt hem. Det är ett sätt jag vill försörja mig på och ett sätt att se på världen. Min tomtebolycka är en ständigt närvarande dröm som jag försöker visa för er genom att skriva om den och visa bilder på den.

.

Det är min dröm om ett liv.

.

Tomtar kan förknippas med julen. Och jag älskar julen mest av alla tider på året. Jag älskar alla förberedelser, allt mys, och hur den utmynnar i en dag av fest och firande med familjen. Varje år känner jag hur något nytt, ett litet barn av tro, föds i mitt hjärta. Och jag blir så lycklig varje år att jag får ha det så bra som jag har det.

.

Jag har funderat en del på hur jag kan översätta tomtebolyckan till engelska. Vissa som köpt mina produkter pratar ju faktiskt inte svenska.

.

Jag har funderat på Gnomes Happiness.

.

Tomtebolyckans Nässelpäppelmarmelad skulle alltså bli Gnomes happiness Applenettle marmelade. Ganska vackert va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0