Juholt

Jag som är så intresserad av politik borde naturligtvis säja nått om Juholtaffären. Jag har nog funderat på det och inte riktigt vetat vad jag ska skriva om saken.
.
Jag tycker det är otroligt klantigt at Juholt att göra denna enorma miss. Men vem är jag att döma honom? Och ja, det är fel. Men det är så mycket som är fel, så många som gör fel. Han ska vara en förebild, han har mer ansvar än gemene man.
.
Men det är inte min stil att snacka skit.
.
Det är inte bra politik att tala illa om andras politik, det ger bara förvirring för alla de som står där och funderar vem man skulle rösta på.
.
Så jag tänker inte säja så mycket om Juholts affärer.
.
Faktiskt!
.
Jag vill hellre betätta om en annan politik, som jag tycker är bättre än hans politik.
.
För Svensk politik är så mycket mer än en stackars partiledare.
.
Svensk politik är folkrörelse och engagemang.
.
Och även om du inte ser det, så är alla som håller på med politik otroligt engagerade i det de gör, åtminstonde de folkvalda (och de flesta tjänstemän) skulle kunna göra helt andra saker med sina liv. De hade helt andra mål, men valde att jobba för oss.
.
Och vi behöver inte vara avundsjuka på deras löner ens.
.
För möjligheten står öppen för alla.
.
Välj parti, engagera dig som tusan. Bli folkvald år 2014 och kämpa i kommunpolitiken i fyra år, så kanske du kan ta dig vidare på något vis.
.
Det är ett hårt jobb, men det är öppet för dig.
.
Idag.
.
,
Jag vet att det dessutom just nu är en centerledare som tros vara i samma blåsväder.. Och jag måste få mer info innan jag uttalar mig om det. Det är lika fel av båda, men en partiledare har mer ansvar..
.
Men, hur som..
.
Rädd om våra skattepengar ska vi vara oavsett politisk färg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0