Om att vara hårfager

Alltså schampo. Hur kom vem på att vi behövde det?

.

Håret blir fett säjer du. Det luktar gott med schampo.

.

Inte så gott så det är värt det säjer jag.

.

Jag har tunt och flygigt hår. Men om det blir fett tappar det allt liv. Det blir mörkt och lägger sig platt mot skallen. Men det är fortfarande flygigt längst ner. Tänk kepsfrilla med svett. Fast jag aldrig använder keps. Och svettas aldrig (?).

.

HRRRM!! Anyways..

.

Ett år innan mitt bröllop bestämde jag att när man gifter sig vill man ha ett långt imponerande hårsvall. Och om man tvättar det i Euroshoppers schampo får man inte det. (Har aldrig varit mycket för den så kallade gyllene medelvägen).

.

Så jag frågade frisören vad jag skulle ha för schampo. Och där for csn. Hejdå! För att fixa det ekonomiskt kom jag fram till att håret bara fick bli tvättat två gånger i veckan. Däremellan blev det torrschampo. Nångång vänjer sig nog håret av med sina olater.

.

Blondinbella ska ju enligt egen utsago aldrig (i princip) tvätta håret.

.

Och se så snygg hon är.

.

Man kan säja att det inte funkade.

.

Men man kan också säja att det blev bättre än innan.

.

Så då stod jag där med mitt påkostade hår i kyrkan och var nöjd över det.

.

Sen klippte jag mig och fortsatte med frisörschampot.

.

I jämförelse med andra schampon är mitt hår utan plastig yta nu. Den liknelsen vet jag att alla inte förstår. Men jag tror att det är på grund av avsaknad av denna som mitt hår nu funkar bra utan schampo.

.

För det funkar faktiskt!! :)

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0