Ta ingen skit!

Sen jag hittade den här sidan har jag börjat byta ut mina kära skönhetsprodukter allteftersom de tar slut. (Man slänger inte det man betalat för. För då är man inte dumsnål och det är jag).

.

Varannan gång jag tvättar håret i vatten använder jag just bara vatten. Det kallas vattenmetoden och innebär att man gnuggar hårbotten ganska länge, typ några minuter. Funkar bättre än man tror!

.

Ibland vill jag fortfarande torrtvätta mitt hår och då använder jag havregryn.

.

Om jag tvättar håret i duschen och håret är riktigt smutsigt använder jag bikarbonat. Jag börjar med att göra som med vattenmetoden. Men sen häller jag i en blandning av typ två teskedar bikarbonat, en halv sked honung och lite ljummet vatten. Sen fortsätter jag gnugga och massera, sköljer noga och avslutar med att skölja håret med pressad citron.

.

Håret blir rent och mjukt, helt utan plastig yta.

.

När hösten blir vinter blir mina händer väldigt torra. I år smörjer jag dem med rapsolja. Är väl inte supernöjd än, men det finns fler metoder. Är ju mycket mer nöjd med den än många handkrämer på markanden i alla fall. Jag får husmodersexem av vissa handkrämer. Små vätskefyllda blåsor som spricker och kliar förtvivlat.

.

Men allt detta får mej verkligen att undra vad det är jag behöver egentligen och varför.

.

Vem har berättat för mig att jag behöver allt jag använder?

.

Billiondollarindustri…

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0