Dagsverke

Idag ska jag göra en ordentlig omgång kalops på färskt älgkött! Jag tål knappt vare sig morötter eller lök, så jag får väl pilla, men det är ju sååå gott! Det känns mysigt och höstigt med mustiga grytor på hemjagat kött och hemodlade grönsaker.

.

Tänk vad tur jag har som får skörda det min egen jord ger mig varje år!

.

I tomtebolyckans hem sjuder det och puttrar på spisen, Den tunga, söta doften av marmelad konkurreras ut av lagerblad och kryddpeppar i kalopsen.

.

De som besöker gårdsbutiker här omkring vill ha marmelad. Kanske tänker de sig att de sitter en mörk kväll med en kopp the och ett gäng hembakt småfranska. Kanske täcker de småfranskan med smör och ost och toppar med min fina marmelad.

.

Tänk vad härligt att mina fingrars verk kan få vara med och förgylla en sådan stund på jorden!

 


Kommentarer
Postat av: Annika

Oj, oj, oj, vad vi tänker likadant. Det är nästan lite läskigt. ;) Jag önskar bara att vi hade bott närmare varandra. Saknar dig och ditt lugn och framförallt saknar jag lugnet i Ljusvattnet. Ha det bäst! Älskar dig! <3 kram

2011-09-19 @ 11:19:52
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0