Drömmen om landet

Tänk så många som drömmer om ett eget ställe på landet idag!

.

.

Man har antagligen en romantisk uppfattning om hur stillheten kryper in i kroppen när man ser sina tre kor beta på åkern vid sjön.

.

Korna som ger dina barn mjölk, smör och ost.

.

Och visst kan man ha det så!

.

Men hua så mycket jobb det är!

.

Jag tycker iochförsig att det är ett härligt jobb. Jag är inte den som ligger på sofflocket.

.

Men nog har även jag behövt plocka ner mig själv på jorden, för inte är då lantlivet så som jag drömde i stan. Och jag är ändå uppväxt på landet.

.

Förutom allt jobb som måste göras, har jag andras uppfattningar om mitt liv att brottas med. Kan man verkligen göra så?

.

Kan man verkligen äta det där?

.

Måste man verkligen elda med ved?

.

Det är ju bara att fara och handla!

.

Mitt liv skiljer sig från andras. Jag vill att det ska se annorlunda ut, men tydligen är det inte så lätt. För jag skiljer mig visst från normen, det är inte så det ser ut för andra och då är det konstigt om det ser ut så för mig.

.

Att jag inte tycker om att vara som andra förstår inte alla vidden av. Man säger något i stil med att ”det är ju tur att vi är olika för det skulle bli sååå tråkigt annars”.

.

Men att verkligen förstå vad det innebär är en annan sak.

.


Kommentarer
Postat av: Annika

Hmm, jag vet precis vad du menar. Jag ifrågasätter mitt/ditt/vårt ställningstagande varje dag. Men jag vet hur mycket jobb det kan vara men oxå hur nöjd jag är varje gång jag kan ställa fram min "egen" mat på bordet. Dessutom så vet jag varifrån maten kommer. "Lyckliga djur gör lyckliga människor"! ;)

<3

2011-09-13 @ 14:15:52
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0