Jobbtips!

Idag har jag lagt in örter i oljor. Man tar något gott, till exempel ett par granskott, och lägger i en olja, som inte smakar kolja :)

.

Förutom att det blir väldigt vackert så blir det också gott. Och det tar vara på de eteriska oljorna i örten. Mycket praktiskt. Sen kan man använda oljan att ringla på sallad eller på maten helt enkelt. Jamie oliver har ju olivolja, citronsaft och flingsalt på nästan all mat han gör. Så om du tänker så borde det inte vara några problem att hitta användningsområden!

.

Salt är ju by the way också tacksamt att smaksättta. Mixa grovt salt med färska kryddor så bevaras smaken på ett helt nytt sätt! Ta inte för lite krydda så saltet tar över.. Mixen blir lite blöt, så lägg den på en bricka i söderfönstret tills den är torr. Då mixar du den igen och siktar, sen är den klar!

.

Jag blandar ju alla mina kryddor själv efter recept jag googlar fram och improviserar väldigt fritt på.

.

Örtsalt är en väldigt bra grund i alla dessa :)

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0