Nalta Eljest!

Ibland undrar jag varför det är så svårt att vara annorlunda i det här landet.

.

.

Det är svårt för mig, jag får hela tiden kommentarer om hur olika och annorlunda och utstickande jag är. I det mesta jag gör. Jag tycker inte det är självklart negativt att vara annorlunda, jag kan tvärtom tycka att det är positivt.

.

Men det som gör mig ledsen är alla förutfattade meningar man får kastade i ansiktet så fort man råkar vara annorlunda.

.

Eller, ännu värre, den där kompakta tystnaden och ansiktsuttrycket som visar att ”min hjärna jobbar just nu stenhårt på att placera in dig i rätt fack”.

.

Det finns inget fack för mig.

.

Jag vill inte ha nått.

.


Kommentarer
Postat av: Linda B

Klokt!

2011-09-09 @ 14:07:53
Postat av: A

2011-09-12 @ 12:06:15
Postat av: Annika

Jo, det är ju tyvärr så att man förväntas vara på ett visst sätt och när man inte "faller in i normen" så är man ju "konstig". Jag håller med ditg till 2000 % och jag känner likadant. Skillnaden för mig ibland tyvärr är att jag inte vågar sticka ut för mycket med risken att "bli utanför" i vissa sammanhang. Men visst ska man få vara precis som man är. kram <3

2011-09-12 @ 12:08:44
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0