Stilla sänker sig mörker..

Nu kommer mörkret.

.

Det tysta, sövande mörkret.

.

Och det kan lugnt komma, för jag eldar i min spis och jag eldar långa ljus i fönstret.

.

Naturen andas ut efter den intensiva sommaren och jag får en oändlig lust att sticka sockar.

.

Mammas små nystan med restgarner plockas fram en efter en och jag hittar på fantasifulla mönster och snygga tekniker.

.

Min typ av tjocksock är inspirerad av min pappas faster och kan snarare liknas vid en innetoffla än vid en extrasock i vinterkängan.

.

Jag längtar efter att sticka små sockar av samma typ till mina barn en dag.

.

 


Kommentarer
Postat av: Annika

:) <3

2011-09-21 @ 12:01:00
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: Jottan

Du skulle ta och skicka och sälja! Jag köper gärna!

2011-09-21 @ 20:35:49
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Linda Broman

Jag tycker du ska skriva och sälja!!! Jag njuter av det du skriver. Ibland är det så sorgligt och hjärtskärande att jag bara vill "flänna", men så mitt i allt kommer en helt galen kommentar. Så skrattar jag igen!!! :)

2011-09-26 @ 19:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0