Vad är möjligt och inte?

Vårt kök är stort och vackert med en utsikt som slår vem som helst med häpnad.

.

.

Jag gör all vår mat hemma. Och det tar kanske en timme om dagen, men det tycker jag det är värt. På den timmen bakar jag surdegsbröd, sätter igång grytor, kokar fond, blandar kryddor, torkar ätbart ogräs, jäser vin, kokar saft, sylt och chutney osv…

.

Min syster pluggar till hemkunskapslärare och hennes lärare förklarade för min syster att det inte var möjligt att göra allt detta om man inte var hemmafru.

.

Min syster förklarade att jag jobbade minst en heltid, men hennes lärare trodde henne inte.

.

Så långt ifrån vårt ursprung och matlandet Sverige har vi alltså kommit, att det inte längre är rimligt att ta vara på det naturen ger, att det ska ses som ett steg i jämlikhetens tecken att vi ger våra barn gifter och låtsasmat istället för riktig mat utan gift.

.

Det tar inte ens längre tid än att göra halvfabrikat, inte i längden.

.

Men du måste jobba med din kropp.

.

Och inte bara på gymmet.

.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Vilken galen lärare! Klart att det går att hinna, men inte ifall inte viljan finns.

2011-09-06 @ 13:31:00
URL: http://kondiskakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0