Stressmorgon blev sovmorgon!

Jag gick upp i tid. Tog ut hunden och packade matlådan. Diskade kaninernas vattenskålar och rullade ihop täckbyxorna. Fick lite tid över och skottade försiktigt utså mycket jag vågade från bäddande kaniners burar. Det var frostig morgon och jag förberedde mig för en arbetsdag.

Men!

Det blev inget jobb. Så jag plockade in allt jag tagit ut, lockade in hunden och klädde av mig igen. Kröp ner hos varma maken och tänkte mysa lite bara. Sen vaknade jag och klockan var närmare elva. Så kan det gå! Skönt att få sova ut riktigt! Vi åt långsam frukost och jag satte lite fler fönsterplantor.

Vi har bestämt var vi ska ha hönsen :) det ska bli så mysigt med små kluckkluckhönor som går runt och pratar för sig själva! Jag vill ha dem fria på gården, men i morse, första gången jag steg upp, så luktade det fränt av räv överallt.. Så det tål att tänkas på förstås..

Dagen blev solig och jag planterade ut dammiga julhyacinter i trädgården och slet bort lite gammalt visset i en tulpanrabatt. Stegen for all världens väg när snödrivan den stod på gav vika. Vi ringde byggare om vårt omöjliga tak, trots att vi inte vet hur vi ska ha råd att fixa det. Men det ska nog lösa sig det med.

Ikväll har jag dessutom påbörjat mitt engagemang i Skellefteå Byautvecklingsråd. Det känns väldigt spännande!


Kommentarer
Postat av: Annika

:) <3

2012-04-17 @ 14:47:20
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0