Däckad

Jahapp. Där fick även jag känna på att vara mänsklig.

Efter alla hjärtans dag-middagen gick jag bokstavligen ner för räkning. Febrig och ont överallt ligger jag nu för andra dagen i rad. Det blir inget av med det mesta jag tänkt. Ingen marknad i helgen. Men ikväll ska jag på viktigt möte. Imorgon likaså. Så det är bara knapra Ipren och vila allt som går. Klä sig varmt och dricka vatten.

Har slängt in mig i en diskussion på fb med Morgonpasset i P3 angående om klassamhället existerar eller inte. Jag tycker att det självklart finns ekonomiska skillnader som är mer eller mindre föränderliga i Sverige. Men att det skulle handla om klass ställer jag mig absolut emot. varför ska vi kategorisera oss så? Vilka är arbetarklass? Vilken klass har de som står utanför arbetsmarknaden av olika anledningar? Vilken klass är jag? Jag har verkligen inte högar av pengar, mina föräldrar är lärare, vilket innebär massor i studieskuld och lite i lön. Jag bor billigt men vackert. Om det bara är i storstäder som klass existerar så borde man kunna vara tydligare med det, inte utgå från att hela Sverige bor i storstäder när det inte är så.

Vad tycker du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0