Det har redan vänt.

Jag såg det på Facebook för ett tag sen och hjärtat liksom stannade.

En kompis nyfödda son var sjuk. Sjuk på samma sätt, på samma ställe som en annan kompis barn.

Han klarade sig inte ur sjukdomen med livet i behåll. Änglaögon ser på mig, fast de inte är kvar här.

I tystnad följde jag dramat på Facebook. Vågade inte pusta ut när det gick bra. Men det har gått bra, faktiskt! Det verkar som att den här lilla killen har klarat det! Han är underbart söt och han verkar kunna leva som alla andra. Helt fantastiskt!



Och då tänker jag på att mitt i det värsta så börjar något gro.
När vi sörjer för fullt har det redan börjat spira.
Även om vi inte orkar se för alla tårar,
Så finns där redan något nytt.

Inte nått nytt som ersätter den förra.
Något helt nytt som är vårt oskrivna blad.
Under alla våra lager av vinter, kläder och vissna löv,
Har en helt ny sommar redan börjat gro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0