LCHF

Ja. Nu känner jag att jag kan säga det fullt ut. Jag har börjat med LCHF. Tanken är att se om jag mår bra av det och om jag kanske går ner i vikt. Jag är inte den som hoppar på dieter kors och tvärs, brydde mig till exempel aldrig om GI eftersom jag inte trodde på den metoden på egen del. Anledningen till att jag prövar LCHF är att de lägger vikt vid bra mat. Som är närproducerad och tillsatsfri, okonstlad och bara äkta.

Det jag saknar mest är förstås smörgåsar och kakor. Men det går riktigt bra! Såhär kan en vanlig dag se ut:

Frukost: 2 stekta ägg med riven ost, ett glas the och några ihoprullade köttskivor med smör.

Lunch: gratäng av rättika, sås och kött samt groddar.

Mellanmål: långfil med hasselnötter.

Middag: stekt kål och korvstroganoff samt kokt broccoli.

Kvällsmys: blåbär med grädde

Det är långt ifrån alla som äter så ofta som jag på LCHF. Men jag är van att äta såhär. Men det händer att jag hoppar över mål eftersom jag helt enkelt inte är hungrig. Bra mår jag iallafall! Så får vi se om jag går ner i vikt också..


Kommentarer
Postat av: Annika

Spännande! Jag klarade tyvärr inte av det och var nog ganska slarvig. Nu äter jag lite som jag vill, orkar inte lägga fokus på viktminskning för tillfället. :(

2012-02-20 @ 18:11:45
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0