Väderomslag

Tänk. Dryga tjugo graders skillnad på en dag. Och idag var det ännu varmare. Riktigt vårkänsla! Skatorna skrek ut sin lycka och den där ensamma, tappra fågeln som bara sjungit när det varit sol, den var plötsligt inte ensam. Kaninernas burar tinade så pass att en ordentlig utskottning. Groddarna grönskar i fönstret.

Under de kallaste månaderna har jag planerat och förberett mig mentalt på det jag ska göra under våren. Jag har vänt och vridit. Kollat ritningar och ritat om. Funderat hur jag ska orka med att städa upp i alla mina skåp och lådor. Men jag har valt att inte känna nått måste.

För även om jag gärna vill rensa upp överallt och även om det kanske tillochmed är nödvändigt, så är det inte viktigast. Viktigast är att vi får leva med varandra och att vi känner att vi lever just våra liv. Resten får lösa sig bäst det vill. Faktiskt.

Ikväll åker vi hem till mina föräldrar. Vi ska fira kära far och fina bror. De fyller båda år denna månad. Vi ska äta gott, spela spel och bara umgås. Det blir mysigt!

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0