Solkaffe

Hörde om en så fin tradition bland hemmafruarna förr i någon av de fjällbygder som vårt land inrymmer.

I mitten på februari, när solen kom tillbaka på allvar och dagarna blev märkbart längre, så bjöd man på solkaffe! Ett slags kalasigt kafferep för att fira solens återkomst! Jag tycker iden är helt fantastisk och letar febrilt efter den perfekta dagen för ett sånt evenemang. Så håll utkik på Facebook!

För övrigt har jag så smått börjat spåna på motioner att ta upp på de politiska och intresseföreningsmässiga årsmöten som kommer framöver. Jag tänker mig en gällande mat och en gällande alternativmedicin. Båda med riktning mot ett mer jämställt samhälle, både när det gäller maktörhållandet mellan stad och land och maktförhållandet mellan kvinnor och män. Vad tror ni?

Vad skulle du vilja ändra på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0