WTFFFF?????

Ja, då har man tagit sovmorgon och ligger och softar med hunden i soffan. Med trean på. Det var ju synd.

Ser nått himla program som är en typ av amerikansk reality show om hur man hittar mr Right.. Men bra råd som "dont be weird" och "dont be shallow" och "dont obsess about marriage". Vad är grejjen?? Att hitta den rätta eller rätte handlar om att våga bestämma sig för att det är dags att våga träffa den rätta eller den rätte! Ofta behöver båda utvecklas personligt, MEN det kan lika gärna ske i förhållandet. Visst är det bra att hitta sig själv och hela den grejjen, men det hela handlar mest om att våga släppa taget och kasta sig ut i att bli älskad för den man är, oavsett vem man faktiskt blev. Man kan inte ändra på sig själv och därmed bli älskad av världen. Men man kan möta alla med kärlek och kanske bli hela världen för en person.

Och det räcker.

Det är inte svårare än så.

Det finns inga svar på hur kvinnor funkar och hur män funkar. För det finns inga kvinnor och män. Iallafall inte på det sätt som vi intalas varje dag. Och tänka sig att folk faktiskt har sex med varandra ändå! Trots att det inte finns kvinnor och män! Det finns bara människor. Som älskar.

Jag ser kön som en linje. Den stereotypa mannen är på ena sidan och den stereotypa kvinnan är på andra sidan. Man befinner sig (till sitt beteende) någonstans på skalan i varje situation under dagen. Man kan bestämma sig för att göra tvärt emot det som känns naturligt, tvärt emot vad som förväntas, om man vill. Det är bara att göra, det är upp till var och en och borde aldrig leda till diskriminering eller rynkade näsor. Låt mig vara som jag väljer att vara. Nu och imorgon.

PS! Ingen behöver upplysa mig om de biologiska skillnaderna på kvinnor och män eftersom jag bland annat har både ögon och spegel. Det finns dessutom en tänkt skala på den biologiska sidan eftersom vi alla ser olika ut. DS.

För övrigt misslyckades jag med både min egna långfil och crème fraîche. Första gången. Andra gången blev långfilen jättebra! Så jag ska testa crème fraîche igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0