Jag är slut!

Det kommer att komma dagar när jag inte jobbar dygnet runt.

När jag kan blogga varje dag igen.

Det kommer att komma dagar utan snor och regn

Med jordgubbar och hemodlade grönsaker

De kommer bara inte iår.

Tills dess kommer här en inbjudan från en kompis:



Välkommen hem till oss tisdag den 19/6 kl.18.30!

Detta är min första sommar som tvåbarnsförälder och jag har insett att någon tid för ogräsrensning kommer inte finnas i år. Våren blev kall och regnet öser ned. Men ogräset spirar. Frågan är ju vad man då kan fylla skafferi och frys med? Vad kan vi göra för mat och dryck av det den vilda naturen ger oss?

Jo det är just detta som vi tänkte prata om på tisdag. Allt från nyttiga soppor och honung av maskrosor till vin kan vi få alldeles gratis. Vi har inte bjudit in någon föreläsare denna gång, för vi vet att det finns mycket kunskap om detta i gruppen redan. Så vi tänkte att vi ses och delar med oss av det vi vet och inte vet, och så går vi hem lite rikare än vi kom!

Som vanligt tar vi med oss några kakor till knytisfika så bjuder jag på kaffe/the/saft.

Mvh Viktoria Varodell, Bygdeträsk 108 För vägbeskrivning ring 0730552826.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0