Det var det, det!

I flera veckor har jag taggat. I morse bar det av. Jag vaknade redan klockan ett inatt och trodde det var morgon. Men det var det ju inte. Skulle ju inte stiga upp förrän fyra, gubevars!

Det har varit plusgrader inatt. Den fluffiga snön hade dragit ihop sig, blivit kompakt. Jag hängde ut kaninernas vattenflaskor och hörde det droppa i mörkret. När jag satt bakom ratten ljusnade det långsamt. Uppe i luften såg jag en snöig sol och en röd soluppgång. Sen såg jag moln. Och sol.

Ner genom molnen igen med frukost och kaffe i magen och dagens nyheter i knät. Snön var bortblåst och sjöisarna tunna och spröda. Arlanda rullade på i sakta mak. Inte som nu när det är liv, rörelse, prat och skämt. Folk svischar förbi på sparkcyklar. Och jag är en hel timme tidig. Såg inte rätt på biljetten riktigt.. Men det gör inget, gillar inte att gå på stan när jag inte hittar..

Idag har vi planerat start av landsbygdsnätverk. Det känns jätteroligt och spännande faktiskt, att få vara med på detta arbete. Knyta kontakter med andra engagerade, ha någon att diskutera med, någon att ringa.. Det blir bra det! Nä, nu ska jag sitta här och stirra på utgången tills den öppnas, om sisådär en halvtimme.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0