Dags att äta ogräs!

Vill bara påminna om att just nu finns det fantastiska, vildväxande sparrisliknande grönsaker helt gratis på backen. Jag talar om fräken-blomman. Den är ljusbrun och ser inte mycket ut för världen. Smaken är först lite gräsigt vattnig, men sen ökar den i smak så sakteliga.

Jag kokar dem i lättsaltat vatten eller steker dem i smör. Funkar fint som varm grönsak istället för potatis,ris eller pasta till exempel, om man vill dra ner på sånt. Garanterat ekologisk odling och garanterat nyttigt att ta bort fröställningarna. Fräken är ett rotogräs som kommer tillbaka år efter år efter år.. Och gärna som första växt på ett ställe, exempelvis grusgnång..

Så ät upp dem för tusan!

Igår åt jag en och annan kolhydrat för mycket. Idag tar jag visst straffet för det i form av viss baksmälla.

Och så ligger det minst tio pallkragar där ute på släpen och väntar. Inte är det lätt inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0