Morgonstund

Så lämnade jag sommaren och åkte hem till vintern igen. Kallt blev det, och vitt! Men nu borde det väl ändå va över med snö och minusgrader snart? Fast det har man kanske tyckt ett tag.. Nåväl.

Hemma var det direkt på vårt Självhushållningsprojekt. Vi har jobbat med det ett tag nu och det handlar om att vi vill ta vara på folkets längtan till landet. Vi tänker inte visa på vackra, k-märkta miljöer som är påkostade till tusen, utan vi vill visa på vad man med enkla medel kan åstadkomma själv hemma.

I vårt projekt kommer ett antal personer jobba deltid hemma för att få hemmet mer självförsörjande. Samtidigt kommer vi att hålla i en rad träffar i studiecirkel-form. Vi kommer att erbjuda kurser och föreläsningar i ämnet och vi kommer att åka på inspirerande studiebesök.

När vi är klara med projektet kommer vi att ha mycket mer kunskap än innan. Vi kommer kunna erbjuda kontakter och kunskaper i nätverket och allt kommer att finnas till för dig som är intresserad av Självhushållning idag. Första träffen blir en studiecirkel hemma hos mig på söndag. Jag har bjudit in en trädgårdsmästare som ska hjälpa mig planera min allmogeträdgård som ska försörja oss med hela årets grönsaker och samtidigt vara vacker och skyddad från djur. Dessutom ska den bli billig.. Där har vi en utmaning!

Till att börja med anlägger jag en varmbänk. Och gräver om rabatterna. Vårbruk i snöslask.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0