Svala morgnar, varma dagar..

Morgonsolen lyser obönhörligt på rutan. Det är kallt i sovrummet, skvallrar om nattfrost. Fukt från jorden som fick stanna på sin flykt mot himlen. Som tinar i morgonstrålar och först efter det får fortsätta sin flykt.

Tungt är det. Arbetsamt att gräva i den fuktiga jorden. Jag gör en stor rektangulär grop o gräsmattan och klär med kraftigt Hönsnät. Jag förankrar väggar av träreglar och svagare Hönsnät i botten. Lägger tillbaka gräsmattan igen. Trampar till. Där ska de bo, de små tussiga liven.. Som lärt sig äta och dricka själva. Som gått från små popcorn till miniatyrer av de vuxna. Som hoppar in i huset så buren skallrar, precis som mamma.

Och det känns så rätt. Att jag ska vara här och ge mat till djur, gräva gropar och filosofera om frost. Ändå vet jag att det nog inte går.

Jag visste att det var svårt att få jobb. Men jag kunde aldrig drömma om att det var såhär hårt.. Så jag måste nog flytta på mig ändå. Iallafall för ett tag.. För pengar måste man ju ha verkar det som..


Kommentarer
Postat av: Annika

Kram <3

2012-05-23 @ 09:53:11
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0