Stora tuppen!

Jag har fått en tupp till :)

Tänk att det finns de som faktiskt GER bort tuppar till oss som ändå redan har höns!

Stor och ståtlig Sussex. Aningen vitspräcklig och galer gärna och ofta. Hedemora- hönan blir helt till sig i trasorna. Och dvärgkochinerna springer skrämt iväg när han ska äta. Jag har blivit erbjuden att köpa två lohman-hönor också, som värper för fullt. Om jag bara kunde hitta visitkortet med deras nummer skulle jag åka dit på söndag.

Solen verkar vara sugen på att visa sig idag. Och fläsket ligger färdigrökt hos grannen. Besök från Kalix är på väg. Det är bara det att Marcus jobbar som stör idyllen lite grann.

Annars är den mitt liv :)


Kommentarer
Postat av: Annika

Så underbart! Är inte alls avundsjuk.;) Jag är snart på väg till Stoff&Stil för att proviantera till jobbet. Och kanske lite till mig själv. På resan passar jag på att sticka på en bolero till mig själv.:)

Svar: Du ska väl inte vara avundsjuk, du som har stick-il hela året om!
Tjolebompan

2012-09-01 @ 10:45:28
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0