Stjärneljus som faller

I torsdags var det ett år sedan. Jag stod i en okänd lägenhet och Kiesel hade hårat ner hela köket. Jag tyckte jag luktade lite svett. Magen pirrade och jag åkte hem. För mycket, för tidigt. Jag kunde inte, orkade inte, vågade inte.. Kände mig så trasig.

Några dagar senare kom han till mig. Fisken blev bra, men vinet var kanske inte helt matchat.. Otroligt stjärnljus natt med norrsken. Klar och kall. Stjärnor som föll och föll. Svart skog som bäddade in oss. Ljusa stjärnor gjorde skogen svartare och vi snubblade över hundarna. Fnittrade. Mitt hus var ett slott sa du. Inred kammaren som garderoben i Narnia sa du.

Som om jag väntat på dig i så många fler år än vad som var möjligt. Som om Gud ville ge mig en aladdin-ask. Inte för att jag inte klarar mig utan choklad, utan för att allt blir lite bättre med choklad. Och för att om man får en ask choklad, bara sådär, så har man som regel gjort något bra enligt den som ger.

Och jag behövde verkligen en kram.


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag ler när jag läser ditt inlägg! ❤️ Vilken fin bild på dig! Kram ❤️

Svar: Tack!
Helena Moen

2016-11-01 @ 21:17:31
URL: http://trivsmedmittnyaliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0