Livscykeln

Jag har många gånger tänkt att mitt liv kan indelas i 7-årscykler. För ett år sedan, började en ny cykel. Jag undrar fortfarande vad den ska innehålla när den inte kommer innehålla något av det jag trodde.
 
Varje 7-årscykel för mig har varit en milstolpe. Ett omvälvande. Inte så att en fruktansvärd kris inträffar varje skede utan på så sätt att allt liksom förändras. Precis allt. bra saker händer, dåliga saker händer. Det är livet, det funkar så. Jag såg en så fin film för ett tag sedan, Insidan ut, en disneyfilm. Har du inte sett den, gör det! Omgående! Den var fantastisk på att beskriva just detta. Hur man går in i en kris när allt rullar på och hur minnen rullar iväg som glaskulor och krossas när krisen är ett faktum. Sen visar den hur man går vidare, fast på insidan. Hur allt är förändrat efteråt. Inte bättre, men bra. Mer. Du blev större och äldre. Faktiskt är det det som har hänt.
 
Jag blev större. Jag blev mer.
 
Därför vet jag att framtiden bär på något stort. Lika omvälvande som skolstarten, tonåren och när jag började gräva i jorden. Där vi jobbar, där händer det saker.
 
Och jag undrar vad som ska hända nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0