Traditionellt blind

Mina tidigare erfarenheter av icke traditionell sjukvård har inte varit stora.

.

Men nu har jag en tid haft kontakt med en kinesiolog som komplement till min kontakt med traditionella läkare. Anledningen är att det inte är nått fel på mig. Trots att jag har problem. Trots att jag har en misstänkt kvinnosjukdom och trots att jag inte går ner i vikt så finns inget fel.

.

I alla fall enligt den traditionella sjukvården. Den av skattemedel finaniserade sjukvården.

.

Min kinesiolog får jag betala själv. Enligt staten är hon en lyx som vi som har råd kan unna oss. Lite som manikyr, för att putsa lite på den fullt dugliga fasaden. Som det inte är nått fel på egentligen.

.

En kinesiolog tar på den kropp den undersöker. Den talar om hur det känns och vad som hjälper just dig. Inte vad som statistiskt har hjälpt alla andra som har ungefär samma symptom som du.

.

Det finns de som anser att kinesiologi är bluff och hokuspokus.

.

Sen finns det de som tycker att kinesiologi är konkret och handfast i jämförelse med traditionell sjukvård.

.

Vad kinesiologi är och om det är bättre eller sämre spelar ingen roll för mig.

.

Så länge den hjälper mig att bli frisk.

.

Från det som inte är fel.

.


Kommentarer
Postat av: Annika

Låter intressant. Jag har ju inte heller något fel i min kropp men har svårt att gå ner i vikt och är "ständigt" trött m.m. Kanske skulle testa någon alternativ metod? Tack för tipset! Love you! <3

2011-10-29 @ 11:33:44
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0