Självhushållningsprojekt

Oj vilken påsk!

Helt slutkörd rullade jag in i mitt garage två på natten till idag. Jag och Kiesel har haft en riktigt härlig påskhelg i dalafjällen och jag känner mig fräsch och utvilad inifrån och ut! Det lär behövas, för här finns det verkligen projekt att ta tag i.

Politiken tar sig en terminsspurt innan sommaren och det riktigt bubblar av engagemang hos partivännerna. Centerpartiet är stadigt på gång och fort går det. Att man blir peppad är bara förnamnet! Så nu ska det hända saker både här och där. Det är bara att hålla i sig och hoppas att så mycket som möjligt tar sig utanför den inbördes beundran :)

Tillsammans med en likasinnad drar jag snart igång ett självhushållningsprojekt. Jag ska inte avskärma mig helt från omvärlden men jag hade tänkt självhushålla mer än jag gör idag och dessutom dela med mig mer av min och andras kunskap. Jag tror att det finns en hel del personer som skulle vilja flytta ut på landet och kanske ha några djur för hushållsbruk. Men jag tror också att många känner att de har för lite kunskap. Vi vill visa på hur mycket man kan göra som helt outbildad lekman för att självhushålla. Om vi lyckas finansiera projektet kommer jag att skriva om det en hel del här!

Sen har jag ett tredje spännande projekt på gång. Men det får jag inte berätta om än. Om det blir verklighet så kan jag lova en hel del info om det också här i bloggen! Det kommer innebära mycket mer fokus på mitt klädintresse. Så mycket kan jag avslöja :)

Hoppas din påsk också var lovely! Jag kan meddela att jag gått ner den här månaden också förresten. 4 kilo till! Och 8 cm i midjan.. Känns overkligt!


Kommentarer
Postat av: Annika

Spännande med alla dina projekt. :) Grattis till ditt fina minus. :D

2012-04-12 @ 11:34:08
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0