Impulsivitet

Jag tänkte faktiskt blogga igår.

Jag satt där vid datorn och finurlade på vad ni ville läsa.

Loggade in på facebook..

Och där såg jag en massa tårta och kakor!

Min kompis fyllde år, och hon bor för långt bort..

Vi ba gör de!

Sen vi träffades, min man och jag, har vi haft ett uttryck. Min man har en förmåga att oroa sig och tycka att allt är kört. Jag har en förmåga att planera absurdt långt i förväg, men samtidigt leva i stunden.

Så ibland, när vi ser nått vi vill ha, som känns helt omöjligt, säjer jag till honom:

- Vi ba göre!

Och så gör vi det! Det där omöjliga som inte går egentligen. Vi trotsar allt och gör det ändå. Vi betalar räkningar helt utan pengar, vi kör i flera timmar för en kaffe med tårta och vi bygger hönshus i nordläge i skuggan av allt.

Ibland är det skönt att bara barnsligt strunta i konsekvenserna och bara vara.

Så därför säjer jag:

Ba göre!


Kommentarer
Postat av: Annika

:) Du är bara så underbar min vän! <3!

2012-02-01 @ 11:29:04
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0