Julverkstad

Iår har jag satt mitt svarta runda pelarbord i ett hörn i köket med en pall bakom. Jag sitter bredvid mitt användbara söderfönster där jag brukar soltorka både det ena och det andra, som nu står förunderligt mörkt och tomt med glimmande adventsljusstake och julgardin med små tomtar som äter gröt.
.
På mitt svarta bord ligger papper, saxar, servetter, pennor och klistermärken. Där ligger listor, lappar och rimböcker. Pappersskäraren är oumbärlig och halvfärdiga julkort väntar på gulliga handskrivna hälsningar.
.
Varje år gör vi egna julkort till släkt och vänner. De brukar tycka det är väldigt trevligt! Vi köper inte så många julklappar till varandra, så det vi köper slår vi in omsorgsfullt och rimmar noga.
.
Och iår har jag alltså ett eget pysselbord i husets hjärta, köket. Där sitter jag och fixar med allt det kära julbesväret.
.
Och visar jag bilder förstör jag ju överraskningen för alla som ska få post innan jul :)
.
Så ni får allt hålla fast vid den bilden ni får av min beskrivning.
.
Den du har där om du blundar..
.


Kommentarer
Postat av: Annika

Gilla! :D <3

2011-12-14 @ 22:42:56
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0