Spännande!

Idag har jag varit på ett spännande möte som kan förändra mitt liv framöver! Mycket är på gång imitt liv, men fort kan det bli inget av allt, så jag väljer att ligga lågt med att säja hej så att säja..
.
Hunden har ont i magen och ska få fasta. Dåligt.
.
Maken är duktig och kokar tomtegröt åt mig. Mycket bra!
.
Ikväll ska jag träffa min landsbygdsutvecklingsgrupp. Vi ska diskutera hur man bäst utvecklar landsbygden här omkring. Till att börja med försöker vi göra en bra definition på olika områden, vilket verkligen inte är det lättaste!
.
Begreppen landsbygd, glesbygd, tätort och centralort är långt ifrån neutrala begrepp. Ännu mer känsligt blir det om man talar om en tätort som blivit glesbygd, eller om en centralort som blivit en tätort..
.
Så vi ska diskutera vad man politiskt kan göra för att på bästa sätt utveckla den resurs vi har i våra landsbygdsområden..
.
Ska bli intressant..
.
Hoppas jag!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0