När det bara helt enkelt blir för mycket..

Oj.

Sen jag kom hem från stugan har det verkligen gått i ett så att säga. Jag koncentrerar mig på att göra en sak i taget, försöker att liksom bara flyta med, ovanpå.. För reflektera och sätta mig in i saker hinner jag inte. Jag får ta det sen. Jag försöker vara här och nu fram till jag får veta mer om vad jag ska köra vidare på och vad jag ska ge upp.

Ett av projekten är iallafall i princip färdigt för min del. Nätverket jag varit med och skapat blir nationellt och väldigt spännande. Självhushållningsprojektet går nu in i en intensiv månad och mitt modeprojekt eller vad jag nu ska kalla det är fortfarande i sin linda..

Ekonomin är mer än kass just nu. Det är alltid så slitsamt och otryggt när pengarna inte räcker så långt som man vill. Vi lever i ett samhälle där man är beroende av pengar och konsumtion och samtidigt konstant ökar det beroendet genom att vi behöver mer, mer och mer..

Jag längtar efter att bli mindre beroende, att stå på egna ben och göra egna saker. Att sköta mig själv helt enkelt och vara fri. Men det är inte så lätt att på förhand veta hur jag ska gå. Vägen dit är slingrig och dold.. För den hotar ju hela vårt moderna folkhem om den blir synlig..

Jag läste i förra veckan att var tredje svensk planerar eller hoppas kunna flytta ut på landet.. Sedan tidigare har ju Jordbruksverket kommit fram till att de som vill flytta ut ofta är yngre kvinnor som vill ha några egna djur.. Alltså är var tredje svensk typ som jag. Längtar antagligen efter ett mer hållbart leverne, mer natur och mer frihet.

Mer Tomtebolycka.


Kommentarer
Postat av: Annika

Japp, så är det! ;) <3

2012-04-16 @ 22:11:33
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0