Det är dags att börja längta igen.

Jag känner det i kroppen. Det är dags för nya mål. På sistone har mitt liv innehållit för lite matlagning, för lite sång och för mycket hårt arbete framför datorer. För att orka med bristen på det jag egentligen vill göra fokuserar jag på trädgård och djur. Varje ledig stund bygger jag kaninburar och rensar ogräs. För det är ogräsrensningstid nu. Hela tiden med att gräva och så är över. Nu är det rensa och fixa som gäller. Egentligen är det inte alls tid för att planera trädgård och bygga burar, men ibland får man göra det som måste göras helt enkelt.

Jag börjar drömma om mitt kök. Hur jag vill ha det. Jag tänker på härliga 1900-talspasteller i grönt och gult. Jag tänker emalj och kockums och blåvitt porslin. Undrar bara om min man tänker likadant. Det gör han ju oftast inte, men han börjar nog vara desperat efter förändring också :)

Till att börja med måste en vägg och en gammal väggfast garderob bort. Garderoben står i vägen för skafferiet och väggen står i vägen för utsikten! Men hur tar man bort en fastlimmad garderob egentligen? Snart är det bara besinningslöst våld kvar..

Sen blir det ner med väggen. Men det är en tunn skiljevägg som vi kan ta ner med tigersågen. Inget att hetsa upp sig för! Men jag längtar.. Massor!

Kommentarer
Postat av: Annika

Gillas! Tack för den underbara tiden jag fick bo hos dig! <3

Svar: Tack själv du för besöket!
Tjolebompan

2012-07-10 @ 23:01:00
URL: http://gabulfota.blogg.se
Postat av: Annika

Gillas! Tack för den underbara tiden jag fick bo hos dig! <3

2012-07-10 @ 23:01:00
URL: http://gabulfota.blogg.se
Postat av: Annika

Gillas! Tack för den underbara tiden jag fick bo hos dig! <3

2012-07-10 @ 23:01:00
URL: http://gabulfota.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0