Trädgårdsfunderingar

Baksidan har sett ut som en oslagen åker ett tag. Marcus har suckat och förklarat att vi har den fulaste gräsmattan i hela byn. Inte för att jag bryr mig, men det gör visst han. Jag har byggt en stor fin kaninbur med nergrävt nät till ungarna och planerat ett stort, runt trädgårdsland och raka linjer av buskar och träd. Jag har märkt ut var bredbandet går, så vi inte gräver på det.
 
Men jag tänkte inte på att en oklippt gräsmatta är så svår att gräva i. Och att det är så tungt att gräva. Så jag har hittat ett redskap att önska mig. En fyllhammare (haha!). Och så ska jag göra en stenläggning. Förhoppningsvis innan vintern. Bara jag får mig en fyllhammare först (!).
 
Körsbärsbusken och plommonträdet ser ut att vilja ge mig en mini-mini-skörd iår, jippiii! Jordgubbarna blommar men vill ha sol, smultronen likaså. Hallonen är delvis gräsklippta. Suck. Men! Jag ska fara och hämta gratis svartvinbärsbuskar. Om fem år har jag mer frukt och bär än jag orkar med.
 
In my face!

Kommentarer
Postat av: Annika

Så underbart! <3

2012-07-18 @ 16:45:38
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så underbart! <3

2012-07-18 @ 16:46:09
Postat av: Krillan

du kan få en rödvinbärsbuske av mig :)

Svar: Åh! Tack :)
Tjolebompan

2012-07-18 @ 17:18:18
URL: http://krillanitis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0