Att härda ut

Jag vaknade upp och hade planerat en härlig fest. Huset var städat och grillen beredd. Men först skulle jag till kinesiologen och homeopaten, i förhoppning om att få mer hjälp än den jag får från den statligt finansierade sjukvården. Jag skulle få träffa Karin, en erfaren grönsaksodlare och en engagerad centerkvinna. Vi skulle prata ihop oss inför helgens förbundsstämma och titta på min trädgårdsplanering..

Men! Jag kände mig liksom lite mosig på morgonen.. Som om allt var lite jobbigt sådär. Jag tvekade länge men bestämde mig sen för att åtminstonde stiga upp. Väl på nedervåningen förstod jag att det enda rätta var att leta reda på febertermometern. 38 grader ganska exakt. Så himla tråkigt!! Det var bara att avboka allt helt enkelt. Homeopaten sa "ta nu inget febernedsättande utan låt det bränna ut ordentligt". Jag tänkte först att hon var lite galen. Men å andra sidan var det ju så vi gjorde som barn.. Inga tabletter innan 40 graders feber!

Jag gav det ett försök och trodde väl aldrig det skulle gå.. Men det gjorde det! Vid tio på kvällen gick febern ned och jag orkade tillochmed ringa och skämta lite med två födelsedagsbarn! Sen la jag mig för natten och på morgonen var jag feberfri! Jag är fortfarande trött, har ont i halsen och lungorna.. Men jag har fått i mig sen frukost och jag har vågat mig ut till kaninerna en sväng!

På tal om kaniner så är då iallafall Julia helt uppenbart dräktig nu! Hon hade riktigt grävt om ordentligt i spånet där hon låg och solade vid nätdörren :) nog visste jag att det var mysigt med djur-ungar, men att det var SÅ mysigt och trevligt kunde jag inte räkna ut med lilltån ens! Det ska bli så spännande att se dem hoppa omkring här i sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0