Tänk vad man lär sig av att jobba gratis!

Den här hösten har verkligen varit lärorik. Jag har lärt mig slakta och stycka. Jag har också lärt mig klippa får och öronmärka får. Öronmärkningen gjorde jag idag och det gick jättebra! Jag har även lärt mig, helt själv att tvätta ull och karda den. Jag tänker lära mig spinna den också hoppas jag!

Jag har, på eget bevåg även lärt mig väva brickband, och tillsammans med Självhushållningsnätverket har jag lärt mig stoppa korv. Korven torkade jag och den är ett populärt pålägg/snacks här hemma. Detta med korv har jag funderat på länge så det känns jättekul!

Mitt tips till dig är; om du längtar efter att göra något så gör det. Även om du inte vågar. Kör bara stenhårt och försök hejvilt. Det värsta som kan hända är ju att du får en bra historia att berätta för andra om hur tokigt det kan bli. Då kommer de tycka att du är en härlig person som bjuder på sig själv. Så det är win-win :)


Kommentarer
Postat av: Krillan

spinna på! på`t ba!

2012-10-31 @ 15:04:39
URL: http://krillanitis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0