Drömmeri drömmera.. Drömmeralla?

Min man drömmer inte som jag.

.

.

Han blir bara stressad om jag frågar vad vi ska göra nästa sommar.

.

För mig är det en njutning att gå omkring och drömma, för honom är det en stress att ha kalendern full. Men han är istället bättre än mig på att släppa kontrollen och bara vara.

.

Han kan verkligen slappna av även om det är stökigt och dammigt och vi har tusen måsten. För honom är det ändå viktigast att det är vi här och nu liksom. Det är en egenskap jag tycker väldigt mycket om hos honom.

.

Sen är det ju inte rätt att han förväntar sig att jag ska ha kontrollen hela tiden.. men om jag fixade att släppa kontrollen som han gör så skulle han ju inte ha nått annat val än att ta upp den.

.

Kontrollen alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0