Godmorgon världen!

Klockan har passerat sju och jag har hunnit rasta hunden, göra frukost, vikt tvätt, hängt tvätt och plockat undan disk.
.
Nu är det dags att baka det sista, städa huset, röja på bron, planera nästa vecka och förbereda fredagsmiddagen.
.
.
En person jag känner sa igår:
.
Hur tror du det påverkar din politiska karriär om folk tror att du bara vill gå hemma och slå dank?
.
.
Jag undrar så smått om det finns någon hemmafru i någon tid, någonstans, som någonsin har gått runt och slagit dank dagarna i ända år ut och år in.
.
Sen undrar jag så smått hur det skulle gå till rent praktiskt.
.
Bara för det vore kul att veta!

Kommentarer
Postat av: Torpkvinnan

Den person som kallar det att gå hemma och slå dank kanske tror att du lever på bidrag. Att försörja sig själv utan lönearbete är då inte för latmaskar.

Självförsörjning bygger ju på att man inte parasiterar på andra, utan själv tar ansvar för sin försörjning och sin hälsa.

2011-08-19 @ 12:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0